• Artykuł
  • Publikacja: 20.10.2016
  • Edycja: 20.10.2016
  • 1 
Debaty społeczne w bibliotekach - zgłoś się!

Zorganizuj w bibliotece debatę społeczną z udziałem mieszkańców Twojej miejscowości!

Już po raz trzeci Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego wraz z Instytutem Badań nad Gospodarką Rynkową zapraszają do udziału w projekcie "Rozwijamy skrzydła Polski lokalnej”.

Szukamy 15 bibliotek publicznych, które chciałaby zostać gospodarzami debat lokalnych w swoich miejscowościach.

W ramach projektu w maju 2017 r. w 60 bibliotekach w całej Polsce odbędą się debaty społeczne na tematy związane z rozwojem lokalnym. Debaty odbędą się w wybranym tygodniu maja, jednak przygotowania rozpoczynamy już teraz. 5 listopada 2016 r., w ramach [Kongresu Obywatelskiego]( https://www.kongresobywatelski.pl/), którego częścią są debaty, odbędzie się warsztat dla przyszłych gospodarzy debat.

W czasie warsztatu wspólnie doprecyzujemy tematy dyskusji.

Debaty będą miały charakter warsztatowy i będą prowadzone w oparciu o przygotowany scenariusz (zobacz scenariusz z poprzedniej edycji). Podobnie jak w ubiegłym roku, organizatorzy będą mogli liczyć na wsparcie doświadczonego moderatora, który poprowadzi i podsumuje dyskusję. Przewidziany jest również cykl webinariów przygotowujących do organizacji debaty, materiały promocyjne, a także stacjonarny warsztat w trakcie Kongresu Obywatelskiego 5 listopada 2016 r. Efekty wszystkich dyskusji zostaną zebrane i upublicznione w formie raportu podsumowującego.

Zadania organizatora debaty:

  • zaproszenie uczestników spotkania (ok. 20-30 osób),

  • zorganizowanie miejsca debaty,

  • prowadzenie spotkania (występowanie w charakterze gospodarza),

  • promocja debaty oraz jej wyników w mediach lokalnych.

Grupa debatujących powinna odzwierciedlać różne punkty widzenia, dlatego do udziału w debacie warto zaprosić osoby w różnym wieku, o różnym wykształceniu, przedstawicieli odmienych środowisk czy reprezentantów różnych zawodów. Istotne jest, by w debacie wzięły udział osoby cieszące się szacunkiem w społeczności, w tym przedstawiciele władz lokalnych. Każda biblioteka, która włączy się w akcję, otrzyma od organizatorów oficjalne zaproszenie do udziału w projekcie, podkreślające rangę i wyjątkowość wydarzenia.

Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest:

  • udział przedstawiciela biblioteki w warsztacie dla organizatorów debat w trakcie Kongresu Obywatelskiego 5 listopada (zapewniamy nocleg oraz zwrot kosztów podróży),

  • zobowiązanie do organizacji debaty w maju 2017 r. w opisanym wyżej formacie, tj. w formie warsztatu, a także zapewnienie udziału różnorodnej grupy przedstawicieli lokalnej społeczności.

Biblioteki zainteresowane udziałem w projekcie prosimy o przesłanie zgłoszenia do Iwony Kolosek (iwona.kolosek@frsi.org.pl). W razie prosimy o kontakt pod numerem tel. 722 002 311. Do udziału w projekcie zostanie zakwalifikowanych pierwszych 15 zgłoszonych bibliotek.

Przeczytaj więcej, zapoznaj się z raportami: tutaj

Debaty społeczne w bibliotekach - zgłoś się!