• Artykuł
  • Publikacja: 27.06.2019
  • Edycja: 30.11.-0001
  • 0 
Zajęcia w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciom z Publiczną Biblioteką Pedagogiczną w Słupcy

W dniach 10-12.06.2019 r. w Publicznej Bibliotece Pedagogicznej w Słupcy odbyły się zajęcia przeprowadzone w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciom. Słupecką bibliotekę odwiedziły przedszkolaki z Niepublicznego Przedszkola Bajka w Słupcy wraz z Paniami Eweliną Janaczyk i Anitą Radecką – grupa Jeżyki, Niepublicznego Przedszkola Miś Uszatek z Paniami Dominiką Sompolską i Natalią Majer – grupa Skrzaty oraz Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi Nr 1 w Słupcy z Paniami Ewą Bułakowską i Barbarą Kołodziejczak – grupa Biedroneczki.
Celem zajęć było: budowanie pozytywnego wizerunku książki, tak by czytanie kojarzyło się z czymś przyjemnym, zachęcenie dzieci do poszerzania swoich zainteresowań czytelniczych oraz kształtowanie umiejętności współpracy i rozwijanie empatii. Po wspólnej zabawie na przywitanie, dzieci wysłuchały bajki Buciorek, która stanowiła alternatywną wersję Kopciuszka. Podczas czytania dzieci mogły podziwiać przedmioty, które stanowiły istotny element całej opowieści. Następnie dzieci ćwicząc motorykę małą, zmierzyły się z rozplątywaniem zawiązanych sznurowadeł. 
Po wysłuchaniu piosenki pod tytułem Kopciuszek w wykonaniu Bajek Śpiewajek, dzieci uczestniczyły w czytaniu wrażeniowym, które sprawiało im dużo radości i śmiechu. Prowadzące przedstawiły przedszkolakom kolejną książkę pod tytułem "Bardzo głodna gąsienica", w której dzieci poznawały nowe słowa i uczyły się zapamiętywania. Potem podczas wspólnych zabaw ruchowych wykonały taniec gąsienicy, a następnie przechodziły przemianę gąsienicy w motylka. Na zakończenie przedszkolaki otrzymały kolorowanki i obiecały odwiedzić nas ponownie. Zajęcia w bibliotece były prowadzone przez Annę Nowak i Alinę Młodojewską dla 3 grup z słupeckich przedszkoli, łącznie dla 54 dzieci.  

Zajęcia w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciom z Publiczną Biblioteką Pedagogiczną w Słupcy