• Sceariusz
  • Publikacja: 30.11.2018
  • Edycja: 30.11.2018
  • 0 
Czytam sobie w bibliotece
Czytam sobie w bibliotece

  • Budżet działania: 30 zł
  • Czas przygotowania: 2 dni
  • Czas trwania: 7 dni
  • Liczba organizatorów: 1
  • Liczba uczestników: 80
Pomysł na działanie

Na czym polegało przedsięwzięcie?

"Czytam sobie..." w bibliotece rezalizowano cykliczne spotkania z uczniami z Szkoły Podstawowej Nr 1 w Żurominie oraz wśród podopiecznych w Zakładzie Opieki Leczniczej w Żurominie. Cykl pierwszych spotkań zrealizowano wsród uczniów klasy I c Szkoły Podstawowej Nr 1 w Żurominie z serii " Opowieść o mieście"- Czytam sobie z kotylionem. Tytułowa parasolka nie jest zwyczajnym przedmiotem, lecz przewodniczką w podróży w przeszłość. Dzieci w tracie zajęc były bardzo zainteresowane i słuchały uważnie czytanej książki przez bibliotekarkę. podobało im się jak parasolka szybowała nad miastem i z jej perspektywy oglądamy Gdynię sprzed stu lat. W trakcie czytania dzieci powiedziały, ze inaczej wyglądała Gdynia oraz inny był ubiór ludzi. Unoszona przez wiatr parasolka ucieka kolejnym postaciom np. Eugeniuszowi Kwiatkowskiemu, a w tle trwa budowa portu i okolica tętniła miejskim życiem. Przepięknie zilustrowana opowieść o mieście, ilustracje oddają styl epoki, wprowadzają zmysłem obserwacji młodego czytelnika po "młodym mieście". Książka przedstawiona w formie elektronicznej bardzo zaciekawiła dzieci. Według uczniów, którzy uczestniczyli w spotkaniu, było ciekawe i inspirujace. Projekt" Czytam sobie... " udokumentowano w formie zdjęć i wystawy - prac plastycznych uczniów. kolejne zajecia z cyklu " Czytam..." były uatrakcyjnione pracami uczniów. W dniu 9 listopada 2018 roku odbyło się spotkanie z cyklu " Czytam..." w Zakladzie Opieki leczniczej w Żurominie. Bibliotekarka wprowadziła słuchaczy i nawiązała do słów Jana Oładkowskiego, dyrektora Muzeum Powstania Warszawskiego. w audycji radiowej Dwójki. Wątek ten pojawia się także w książce Jana Ołdakowskiego pt " Mój pan wola na mnie Pies"." Ten pies nie był przypadkowy, bo miał wyszkolenie policyjne. Był przeznaczony do strzezenia kancelarii tajnej,poprzez którą Pilsudski kierował państwem. Pies pilnował, żeby ktoś, kto wejdzie do takiej kancelarii bez zgody strażnika, nie mógł z niej wyjść" Z książki można dowiecieć się, że wilczur był przeszkolonym kontrwywiadowcą, ale także czytelnik zobaczy go w prawdziwej akcji. Książka jest bardzo ciekawa i zabawna ,przedstawia detekywistyczną historię, w której na pierwszym planie wystepuje pies o imieniu Pies. Co więcej, to własnie Pies relacjonuje i komentuje wydarzenia, w którym uczestniczy miedzy innymi jego Pan. Pensjonariusze słuchali zaciekawieniem prezentowaną literaturę. Książka została wydana z okazji rocznicy 100- lecia Odzyskania Niepodległości. Jest to publikacja ponadczasowa. Uczniowie przygotowali dla pensjonariuszy program słowno- muzyczny. Młodzież zaprezontowała swoje talenty wokalne, recytatorskie. Wspólnie odspiewano " Hymn Polski". Uczennice wręczyły własnorecznie wykonane kotyliony oraz upominki.

Dlaczego warto?

Polecam - "Właściwie każdemu- czy to mały czytelnik, czy duży".

W trakcie przygotowania

w Żurominie oraz wśród podopiecznych w Zakładzie Opieki Leczniczej w Żurominie. Cykl pierwszych spotkań zrealizowano wsród uczniów klasy I c Szkoły Podstawowej Nr 1 w Żurominie z serii " Opowieść o mieście"- Czytam sobie z kotylionem. Tytułowa parasolka nie jest zwyczajnym przedmiotem, lecz przewodniczką w podróży w przeszłość. Dzieci w tracie zajęc były bardzo zainteresowane i słuchały uważnie czytanej książki przez bibliotekarkę. podobało im się jak parasolka szybowała nad miastem i z jej perspektywy oglądamy Gdynię sprzed stu lat. W trakcie czytania dzieci powiedziały, ze inaczej wyglądała Gdynia oraz inny był ubiór ludzi. Unoszona przez wiatr parasolka ucieka kolejnym postaciom np. Eugeniuszowi Kwiatkowskiemu, a w tle trwa budowa portu i okolica tętniła miejskim życiem. Przepięknie zilustrowana opowieść o mieście, ilustracje oddają styl epoki, wprowadzają zmysłem obserwacji młodego czytelnika po "młodym mieście". Książka przedstawiona w formie elektronicznej bardzo zaciekawiła dzieci. Według uczniów, którzy uczestniczyli w spotkaniu, było ciekawe i inspirujace. Projekt" Czytam sobie... " udokumentowano w formie zdjęć i wystawy - prac plastycznych uczniów. kolejne zajecia z cyklu " Czytam..." były uatrakcyjnione pracami uczniów. W dniu 9 listopada 2018 roku odbyło się spotkanie z cyklu " Czytam..." w Zakladzie Opieki leczniczej w Żurominie. Bibliotekarka wprowadziła słuchaczy i nawiązała do słów Jana Oładkowskiego, dyrektora Muzeum Powstania Warszawskiego. w audycji radiowej Dwójki. Wątek ten pojawia się także w książce Jana Ołdakowskiego pt " Mój pan wola na mnie Pies"." Ten pies nie był przypadkowy, bo miał wyszkolenie policyjne. Był przeznaczony do strzezenia kancelarii tajnej,poprzez którą Pilsudski kierował państwem. Pies pilnował, żeby ktoś, kto wejdzie do takiej kancelarii bez zgody strażnika, nie mógł z niej wyjść" Z książki można dowiecieć się, że wilczur był przeszkolonym kontrwywiadowcą, ale także czytelnik zobaczy go w prawdziwej akcji. Książka jest bardzo ciekawa i zabawna ,przedstawia detekywistyczną historię, w której na pierwszym planie wystepuje pies o imieniu Pies. Co więcej, to własnie Pies relacjonuje i komentuje wydarzenia, w którym uczestniczy miedzy innymi jego Pan. Pensjonariusze słuchali zaciekawieniem prezentowaną literaturę. Książka została wydana z okazji rocznicy 100- lecia Odzyskania Niepodległości. Jest to publikacja ponadczasowa. Uczniowie przygotowali dla pensjonariuszy program słowno- muzyczny. Młodzież zaprezontowała swoje talenty wokalne, recytatorskie. Wspólnie odspiewano " Hymn Polski". Uczennice wręczyły własnoręcznie wykonane kotyliony oraz upominki.

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   Laptop, projektor, rzutnik, flamastry, kartki, blok rysunkowy, bibuła, kolorowy papier
  •   Materiały dodatkowe
  •   Tablica do wykonanych prac
Jak krok po kroku przebiega etap przygotowań?
  1. Harmonogram działania, scenariusz, cykliczne spotkania wg harmonogramu
W trakcie realizacji

Przygotowanie harmonogramu działań i planu realizacji z spotkań. Przeprowadzenie analizy ankiety z spotkań z cyklu "Czytam z kotylionem" Cel był ustalony wprowadzenie czytelnika w publikacje wydana z okazji rocznicy 100- lecia Odzyskania Niepodległości. Przygotowanie sprzętu: laptopa, projektora, przedstawienie spotkań w sposób atrakcyjny dla odbiorców. Wprowadzenie nowych innowacyjnych działań w czasie zajęć promujących literaturę.

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   Laptop, rzutnik, projektor, flamastry, kredki, kartki kolorowe, blok rysunkowy
  •   Dodatkowe materiały, tablice
Jak krok po kroku przebiega etap przygotowań?
  1. Spotkania na lekcjach z klasami pierwszymi, drugimi , trzecimi i czwartymi, piątymi, szóstymi
  2. Realizacja ustalonego harmonogramu spotkań, prezentacja prac na forum szkoly
  3. Czytanie książki " Mój pan wola na mnie Pies". w Zakładzie Opieki Leczniczej w Żurominie
Po zakończeniu

"Czytam sobie..." w bibliotece rezalizowano cykliczne spotkania z uczniami z Szkoły Podstawowej Nr 1 w Żurominie oraz wśród podopiecznych w Zakładzie Opieki Leczniczej w Żurominie. Cykl pierwszych spotkań zrealizowano wsród uczniów klasy I c Szkoły Podstawowej Nr 1 w Żurominie z serii " Opowieść o mieście"- Czytam sobie z kotylionem. Tytułowa parasolka nie jest zwyczajnym przedmiotem, lecz przewodniczką w podróży w przeszłość. Dzieci w tracie zajęc były bardzo zainteresowane i słuchały uważnie czytanej książki przez bibliotekarkę. podobało im się jak parasolka szybowała nad miastem i z jej perspektywy oglądamy Gdynię sprzed stu lat. W trakcie czytania dzieci powiedziały, ze inaczej wyglądała Gdynia oraz inny był ubiór ludzi. Unoszona przez wiatr parasolka ucieka kolejnym postaciom np. Eugeniuszowi Kwiatkowskiemu, a w tle trwa budowa portu i okolica tętniła miejskim życiem. Przepięknie zilustrowana opowieść o mieście, ilustracje oddają styl epoki, wprowadzają zmysłem obserwacji młodego czytelnika po "młodym mieście". Książka przedstawiona w formie elektronicznej bardzo zaciekawiła dzieci. Według uczniów, którzy uczestniczyli w spotkaniu, było ciekawe i inspirujace. Projekt" Czytam sobie... " udokumentowano w formie zdjęć i wystawy - prac plastycznych uczniów. kolejne zajecia z cyklu " Czytam..." były uatrakcyjnione pracami uczniów. W dniu 9 listopada 2018 roku odbyło się spotkanie z cyklu " Czytam..." w Zakladzie Opieki leczniczej w Żurominie. Bibliotekarka wprowadziła słuchaczy i nawiązała do słów Jana Oładkowskiego, dyrektora Muzeum Powstania Warszawskiego. w audycji radiowej Dwójki. Wątek ten pojawia się także w książce Jana Ołdakowskiego pt " Mój pan wola na mnie Pies"." Ten pies nie był przypadkowy, bo miał wyszkolenie policyjne. Był przeznaczony do strzezenia kancelarii tajnej,poprzez którą Pilsudski kierował państwem. Pies pilnował, żeby ktoś, kto wejdzie do takiej kancelarii bez zgody strażnika, nie mógł z niej wyjść" Z książki można dowiecieć się, że wilczur był przeszkolonym kontrwywiadowcą, ale także czytelnik zobaczy go w prawdziwej akcji. Książka jest bardzo ciekawa i zabawna ,przedstawia detekywistyczną historię, w której na pierwszym planie wystepuje pies o imieniu Pies. Co więcej, to własnie Pies relacjonuje i komentuje wydarzenia, w którym uczestniczy miedzy innymi jego Pan. Pensjonariusze słuchali zaciekawieniem prezentowaną literaturę. Książka została wydana z okazji rocznicy 100- lecia Odzyskania Niepodległości. Jest to publikacja ponadczasowa. Uczniowie przygotowali dla pensjonariuszy program słowno- muzyczny. Młodzież zaprezontowała swoje talenty wokalne, recytatorskie. Wspólnie odspiewano " Hymn Polski". Uczennice wręczyły własnorecznie wykonane kotyliony oraz upominki.

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   Laptop, rzutnik, materiały papiernicze, kredki, flamastry
DZIEL SIĘ WIEDZĄ, MNÓŻ POMYSŁY!

Co mogło być zrobione inaczej?

Spotkania były przeprowadzone zgodnie z harmonogramem i ustalonym wcześniej planem działania i scenariuszem zajęc z cyklu -" Czytam..."