• Sceariusz
  • Publikacja: 06.12.2013
  • Edycja: 16.09.2015
  • 1 
Literacka podróż po Gdańsku
Literacka podróż po Gdańsku

  • Budżet działania: 22000 zł
  • Czas przygotowania: 6 miesięcy
  • Czas trwania: 2 lata
  • Liczba organizatorów: 10
  • Liczba uczestników: 500
Pomysł na działanie

Na czym polegało przedsięwzięcie?

Co łączy drewniany dom przy ul. Kartuskiej, falowiec, bloki na Morenie z Doliną Radości, gdańskimi parkami i kościołami? Są to miejsca, które stały się tłem opowiadań a także szlakiem literackich wędrówek po Gdańsku, pozwalającym na nowo odkrywać nasze miasto. „Literacka podróż po Gdańsku” to projekt Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gdańsku, którego celem było pokazanie Gdańska jako miasta inspirującego. Opowiadania nadesłane na konkurs literacki stały się wyzwaniem dla muzyków, grafika i aktorki a efekt ich wspólnej pracy to ebook, audiobook, strona internetowa oraz aplikacja na urządzenia mobilne z systemem Android, łącząca wszystkie formy i pozwalająca na niezwykły spacer po Gdańsku, z dala od najbardziej popularnych turystycznych szlaków. Zapraszam na stronę projektu: http://sztukaczytania.org.pl/literackapodrozpogdansku/ Literacka podróż po Gdańsku powstała w ramach projektu Sztuka Czytania realizowanego przez Wojewódzką i Miejską Bibliotekę Publiczną im. Josepha Conrada-Korzeniowskiego w Gdańsku, który otrzymał dofinansowanie ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Dlaczego warto?

Największą wartością Literackiej podróży jest sama forma, w jakiej został wydany zbiór pokonkursowych opowiadań. Celowo nie wydaliśmy go w tradycyjnej książkowej formie, z publikacją można zapoznać się tylko za pomocą nowych technologii, a najpełniej skorzystać za pomocą smartfona pracującego na Androidzie - ulubionego "narzędzia" młodzieży i wielu osób dorosłych. Staraliśmy się znaleźć nową ścieżkę dostępu do osób, które nie są naszymi dotychczasowymi klientami. Literacka podróż jest częścią większego projektu, który realizowaliśmy - Festiwalu Czytelniczego Sztuka Czytania, dlatego kolejną istotną sprawą była wartość promocyjna tego wydawnictwa - zamieszanie, jakie wywołało wykorzystaliśmy przy promocji bardziej tradycyjnej formy Festiwalu Czytelniczego. Cenny dla Biblioteki jest też potencjał projektu jako materiału promującego miasto - szczególnie w kontaktach z naszymi organizatorami:)

W trakcie przygotowania

ustalenie budżetu i planu działania oraz wstępnego planu promocji w połączeniu z innymi działaniami zawartymi w projekcie Sztuka Czytania

W trakcie realizacji

przeprowadzenie konkursu literackiego na opowiadanie, organizacja produkcji audiobooka, organizacja produkcji ebooka, współpraca z artystami odpowiedzialnymi za graficzną i muzyczną prezentację wydarzeń, organizacja promocji Największym wyzwaniem była koordynacja działań 4 odrębnych i zupełnie nie związanych ze sobą zewnętrznych wykonawców poszczególnych części projektu, odbywających się w bardzo krótkim czasie (3 miesiące).

Jak krok po kroku przebiega etap przygotowań?
  1. ogłoszenie konkursu na opowiadanie, którego akcja dzieje się w Gdańsku
  2. wybranie jury konkursu i koordynacja pracy Jury
  3. ogłoszenie wyników konkursu
  4. wybór wykonawcy i przekazanie tekstów do produkcji audiobooka
  5. wybór aktora czytającego audiobook,
  6. organizacja pracy nad ebookiem - umowy z wykonawcami
  7. rozpoczęcie i koordynacja prac nad aplikacją mobilną i stroną projektu
  8. przygotowanie planu promocji
  9. organizacja premiery wydawnictwa - w tym przypadku premierą był projekt audio wideo 10 (w nawiązaniu do 10 opowiqdań i 10 miejsc w Gdańsku, które znalazły się w wydawnictwie)
Po zakończeniu

ciągłe działania promocyjne - aplikacja będzie funkcjonować długo i cały czas będziemy się starać, żeby zwiększała się liczba korzystających z niej osób.

Co jest potrzebne do realizacji tego etapu?
  •   plan promocji