• Artykuł
  • Publikacja: 12.04.2022
  • Edycja: 30.11.-0001
  • 0 
Konkurs „Re-Animuj się!” - wygraj warsztaty z Ambasadorem LABiB w Twojej bibliotece

Serdecznie zapraszamy biblioteki do udziału w siódmej edycji konkursu „Re-Animuj się!”. Nagrodami w konkursie są dwudniowe szkolenia prowadzone przez bibliotekarzy – praktyków, Ambasadorów Stowarzyszenia LABiB. Na zgłoszenia czekamy do 30 kwietnia 2022 roku. 

Zależy Ci na rozwoju zespołu Twojej biblioteki? Marzą Ci się niebanalne warsztaty z kreatywności lub komunikacji? A może chcesz skonsultować swój pomysł na działania z bibliotekarzem-praktykiem? 

Zgłoś swoją bibliotekę do konkursu „Re-Animuj się!” i wygraj warsztat Ambasadora LABiB! Wystarczy napisać, dlaczego właśnie do Twojej biblioteki ma przyjechać Ambasador i wypełnić formularz online. 

Udział w konkursie jest bezpłatny, a zwycięskie biblioteki nie pokrywają żadnych kosztów związanych ze szkoleniem. 

Jak się zgłosić? 

  • Lista zwycięskich bibliotek zostanie ogłoszona 5 maja 2022  r. 
  • Regulamin konkursu dostępny jest: TUTAJ

Jakie nagrody czekają na zwycięskie biblioteki? 

W ramach konkursu możesz wygrać jeden z wymienionych niżej 13 warsztatów zaproponowanych przez Ambasadorów LABiB. Projekt jest skierowany do pracowników bibliotek publicznych.

  1. "Biblioteka Opowieści - kreatywne analizowanie i  tworzenie historii"

Opowiadanie i poznawanie ciekawych historii leży w naturze człowieka. To jeden z głównych powodów, dla których wciąż odwiedzamy biblioteki. W tym kontekście ciekawą metodą, z której mogą czerpać bibliotekarze jest Storytelling. Schematy opowiadania historii, to doskonały punkt wyjścia do rozmowy i analizy tekstów omawianych podczas Dyskusyjnych Klubów Książki jak również spotkań i warsztatów dedykowanych różnym grupom wiekowym. Kolejnym krokiem może być zachęcenie użytkowników do nauki tworzenia i opowiadania własnych historii. Gromadzenie społeczności wokół idei opowieści zawiera zarówno elementy integracji, aktywizacji jak również rozwijania kreatywności oraz umiejętności pięknego mówienia i pracy twórczej.

Podczas szkolenia uczestnicy poznają różne sposoby tworzenia angażujących opowieści. Dowiedzą się m.in. jak pracować z motywem Podróży Bohatera, kośćmi opowieści, czy kartami metaforycznymi zarówno indywidualnie jak i z grupą. Będą mieli możliwość przetestowania narzędzi storytellingowych, które przydadzą się w różnych aspektach pracy ze społecznością lokalną.

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: koncepcję i program własnej biblioteki opowieści, która pomoże im zintegrować i zaktywizować społeczność lokalną. Pod okiem trenera opracują też scenariusze warsztatów dla wybranej grupy wiekowej.

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadząca: Monika Schmeichel-Zarzeczna


  1. “Grywalizacja jako metoda projektowania działań bibliotecznych”

Praca z czytelnikami wszystkich grup wiekowych wymaga odpowiedniego przygotowania zarówno merytorycznego jak i metodycznego. Istnieje wiele technik i metod. Jedną z nich jest grywalizacja, która pozwala na projektowanie działań edukacyjnych, promocyjnych, społecznych polegająca na używaniu elementów znanych z gier (planszowych, komputerowych, logicznych, zręcznościowych, terenowych, miejskich) do pracy z czytelnikami. Uczestnicy warsztatów dowiedzą się jak przeprowadzić proces projektowania grywalizacji, stworzą przykładowy scenariusz gry miejskiej. Poznają narzędzia i aplikacje wspomagające proces projektowania. Warsztaty będą obejmować zarówno proces projektowania działań rywalizacyjnych jak i omówienie na praktycznych przykładach różnego rodzaju udanych projektów grywalizacyjnych. Dobrze zaprojektowana grywalizacja to innowacyjna praca z czytelnikami, promocja działań biblioteki oraz zwiększona integracja społeczeństwa lokalnego.

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: Scenariusz gry terenowej do przeprowadzenia ze społecznością lokalną.

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadzący: Karol Baranowski

  1. "Z młodzieżą – czy dla młodzieży? Autentyczne uczestnictwo młodych w kulturze i jak je wypracować w swojej bibliotece"

Czy młodzież naprawdę jest szczególnie wymagającą grupą odbiorców, która rzadko korzysta z oferty biblioteki? Dlaczego warto tworzyć ofertę nie DLA młodzieży, ale WSPÓLNIE z młodzieżą? Jak przygotować takie działania, które będą odpowiadały na realne potrzeby młodych ludzi? Po jakie narzędzia sięgnąć, kiedy już pracujemy z grupą młodzieży? Między innymi na te pytania odpowiemy podczas szkolenia.

Korzyści dla uczestników szkolenia:

- poznanie różnych strategii uczestnictwa młodzieży i umiejętność wyboru tych najbardziej optymalnych dla grupy, z którą pracujemy i dla możliwości biblioteki

- poznanie wybranych metod badania potrzeb młodzieży

- poznanie czynników motywujących młodych ludzi do aktywnego angażowania się w różne działania

- poznanie narzędzi przydatnych w pracy z grupą młodzieży (np. narzędzia coachingowe, energizery, gry i inne)

- rozszerzenie oferty biblioteki poprzez proponowanie nowych form działań dla młodzieży

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: spójną koncepcję działania skierowanego do młodzieży i realizującego założenia autentycznego uczestnictwa. Dodatkowo uczestnicy opracują scenariusz angażującego warsztatu dedykowanego młodzieży i/lub młodym dorosłym.

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadząca - Agata Warywoda


  1. "Jak zaplanować, zorganizować i zrealizować lokalny mini konwent?"

Biblioteki często narzekają, że nie odwiedzają ich młodzi użytkownicy. Tymczasem wydarzenia poświęcone kulturze popularnej przyciągają tłumy radosnych, często poprzebieranych za ulubionych bohaterów młodych ludzi. Dlaczego więc nie zaprosić kultury popularnej dla biblioteki? Zorganizujmy coś, co przyciągnie młodzież i młodych dorosłych, nie zapominając o dzieciach i całych rodzinach!

Na warsztatach porozmawiamy o fenomenie tzw. fandomów oraz przyjrzymy się dobrym praktykom w zakresie organizowania wydarzeń popkulturowych przez inne biblioteki. Zmapujemy zasoby ludzkie i nie tylko naszej biblioteki oraz jej otoczenia, zastanowimy się, jak włączyć młodych odbiorców do naszych działań i wspólnie przygotujemy wydarzenie, które zmieni wizerunek biblioteki w oczach młodzieży. Gwarantuję dobrą zabawę!

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: koncepcję i scenariusz wydarzenia poświęconego kulturze popularnej dla młodzieży.

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadząca: Marta Kostecka


  1. "Nasze miejsce - biblioteka. W jaki sposób zaangażować czytelników w sprawy biblioteki i sprawić, by stali się naszymi ambasadorami?

Celem warsztatu jest poznanie i wybranie właściwych metod współpracy z ludźmi najbardziej po bibliotekarzach zainteresowanymi istnieniem biblioteki. Podczas zajęć zajmiemy się diagnozowaniem potrzeb naszego środowiska lokalnego i zastanowimy się jak na te potrzeby może odpowiedzieć biblioteka. Wykorzystując UX i DT przygotowujemy mapę usługi i określimy, w jakich kierunkach powinna rozwijać się nasza instytucja oraz jak wykorzystać mocne strony zespołu aby praca nad zadaniami przynosiła nam - pracownikom - satysfakcję i poczucie spełnienia. Efektem warsztatu będzie propozycja konkretnych działań, w które zaangażujemy naszych odbiorców.

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: Projekt kampanii na rzecz biblioteki z czytelnikami / odbiorcami w roli głównej

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadząca: Natalia Gromow


  1. "Inspiratorium - kreatywne metody pracy z dziećmi i młodzieżą w bibliotece. "

W jaki sposób szybko i bezkosztowo przygotować atrakcyjne, kreatywne, angażujące zajęcia dla dzieci/młodzieży

w bibliotece? W obecnych czasach, obok rzetelnego warsztatu bibliotekarza równie cenna i oczekiwana przez czytelników jest szeroko rozumiana kreatywność i innowacyjność. Celem warsztatu jest przedstawienie twórczych, kreatywnych

i innowacyjnych metod pracy z młodym czytelnikiem oraz ćwiczeń, które warto wykorzystać w projektach promujących czytelnictwo. Zaprezentowane i omówione zostaną niekonwencjonalne pomysły promujące czytanie. Połączenie słowa pisanego i mówionego – tak niewiele trzeba, aby przygotować inspirujące warsztaty, gry i zabawy.

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: scenariusze do cyklu kreatywnych zajęć czytelniczych dla dzieci/młodzieży

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadząca: Aleksandra Kopczyńska

  1. "Interpretacja dziedzictwa. Czyli jak zaprezentować rodzinne historie, aby wzbudzić zaciekawienie innych."

Dziedzictwo to wartość - zarówno materialna jak i duchowa. O dziedzictwie należy edukować, ponieważ stanowi element życia każdego z nas i następnych pokoleń. Rola bibliotekarza-facylitatora jest w tym procesie nie do przecenienia.

Tematem warsztatów będzie odkrywanie i upowszechnianie społecznego wymiaru dziedzictwa kulturowego, jego interpretacja poprzez poznawanie i wykorzystanie własnych archiwów i tradycji rodzinnej.

Temat został podzielony na dwa moduły:

1) teoria: definicje, przykłady związane z tematem dziedzictwa, zasady interpretacji wg. Freemana Tildena, kierunki wsparcia przydatne bibliotekom w realizacji takich działań.

2) praktyka: sposoby integracji grupy wokół określonego tematu (metodologia Active Citizens), przygotowanie planu tworzenia wystaw z dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego tak, aby były atrakcyjne dla odbiorcy w każdym wieku

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: założenia konieczne do stworzenia wystawy rodzinnych historii i pamiątek oraz jej udostępnienie lokalnej społeczności

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadząca: Lidia Maria Jedlińska


  1. "Ale dlaczego? - kulturalna pobudka w bibliotece"

Kreatywność jest określana jako kompetencja przyszłości. Jak się okazuje, nie jest to coś z czym się rodzimy. Kreatywności możemy się nauczyć, wytrenować. Widzimy też ogromną potrzebę treningu umiejętności społecznych. Podczas warsztatu uczestnicy poznają szereg ćwiczeń, gier i zabaw do wykorzystania z użytkownikiem w każdym wieku. Co więcej - nie tylko je poznają, ale też przetestują na własnej skórze. Dzięki temu będą mogli doświadczyć tego, co czeka ich użytkowników. Staną się aktywnym odbiorcą tych propozycji. Znajdzie się też chwila na mały trening uważności i inne ciekawe techniki związane z rozwojem umiejętności społecznych. Otrzymają przygotowane opisy proponowanych aktywności w formie wydrukowanych materiałów szkoleniowych. W części teoretycznej pokazane zostaną przykłady działań, w których wykorzystano gry, zabawy, ćwiczenia związane z umiejętnościami społecznymi. Przedstawiony zostanie szeroki warsztat działań (zwrócona zostanie uwaga na to, że narzędzia można wykorzystać w wieloraki sposób. W części praktycznej uczestnicy poznają narzędzia i przetestują na sobie. Sprawdzą, jak będą czuć się w czasie ich prowadzenia, poznają siebie z nieco innej perspektywy. W ostatniej części będą pracować grupowo nad scenariuszami działań (w oparciu o wylosowany temat przewodni) z wykorzystaniem poznanych technik i narzędzi.

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: scenariusz działania, w którym wykorzystują poznane podczas warsztatów narzędzia (gry, zabawy, itd). Określą do czego mogą je wykorzystać i z jakimi grupami wiekowymi.

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/prowadząca: Beata Rogalska


  1. "Dostępność architektoniczna, cyfrowa, komunikacyjna i kulturalno-informacyjna bibliotek. Działania włączające."

Osoby z niepełnosprawnościami słuchu, wzroku, narządów ruchu odwiedzają naszą bibliotekę. A może tak nie jest? Co zrobić, by nasza instytucja była w jak największym stopniu dostępna pod względem architektonicznym? Jak się komunikować? Jaką ofertę kulturalną zaproponować? W jaki sposób informować o naszych działaniach? Nad tym będziemy pracować podczas warsztatów. Poruszymy również kwestię dostępności strony internetowej i opisu alternatywnego do zdjęć. Z pakietu informacji będziecie mogli wybrać coś, co możecie zaadoptować w swojej bibliotece, by była przyjazna osobom z niepełnosprawnościami.

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: projekt kulturalny włączający i angażujący odbiorców, uwzględniający osoby z niepełnosprawnościami wzroku i/lub słuchu.

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadząca: Anna Rutkowska


  1. "Biblioteka tu wszystko gra !"

Czy gry planszowe mogą przyciągnąć do biblioteki nowych użytkowników ? Podczas warsztatów udowodnię że tak. Pokażę jak zacząć przygodę z grami planszowymi, jakie gry sprawdzą się w bibliotece, gdzie ich szukać i jak zorganizować ich wypożyczanie. Podczas warsztatów wspólnie wypracujemy jak za pomocą gier planszowych promować czytelnictwo i tworzyć ciekawe wydarzenia tematyczne dla mieszkańców.

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: Wprowadzenie nowej usługi dla użytkowników, wypożyczalni gier planszowych oraz przeprowadzenie spotkania tematycznego na kanwie wybranej gry planszowej.

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadzący: Paweł Dobrzelecki

  1. “Teatr Kamishibai jako nowa forma pracy z najmłodszymi czytelnikami w bibliotece”

Teatr Kamishibai to forma pracy, która nie jest do końca znana wszystkim bibliotekarzom. A szkoda, bo jest ciekawa i wyzwala kreatywność w najmłodszych czytelnikach. Na warsztatach zamierzam omówić czym jest teatr Kamishibai, jaka jest geneza jego powstania. Przedstawię też 1 – 2 opowieści (przedstawienia) w konwencji teatru Kamishibai dostosowane do wieku dzieci.

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: koncepcję warsztatów z wykorzystaniem Teatru Kamishibai

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI / prowadząca: Sylwia Jaguszewska


  1. "Biblioteka w przestrzeni"

Jeżeli nie po drodze Ci do biblioteki, to biblioteka przyjdzie do Ciebie. Współczesna biblioteka powinna być miejscem otwartym oraz obecnym poza jej murami. Mieszkańcy powinni spotykać jej działalność w swoim codziennym otoczeniu. Celem warsztatu jest poznanie przez uczestników metod pracy animacyjnej, promocyjnej i diagnostycznej w przestrzeniach miejskich. W części teoretycznej uczestnikom zaprezentowane i omówione zostaną różne działania promocyjne, animacyjne i diagnostyczne prowadzone poza murami instytucji. W części praktycznej uczestnicy przygotują i przeprowadzą działania w przestrzeni.

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: działania w przestrzeni, którE uczestnicy będą mogli wykorzystać w codziennej pracy.

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadzący: Przemek Waczyński


  1. “Biblioteka bezpieczna - jak zadbać o bezpieczeństwo pracowników i użytkowników biblioteki”.

Akty agresji i przemocy coraz częściej dotykają instytucji publicznych ich pracowników i interesantów. Pandemia, w powszechnym odczuciu, dodatkowo negatywnie wpłynęła na kondycję psychiczną wielu osób zwiększając poziom agresji społecznej. Zagrożenie można jednak ograniczać poprzez przeszkolenie bibliotekarzy i pracowników bibliotek w zakresie postępowania w atypowych sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia oraz wprowadzanie procedur działania w sytuacjach kryzysowych. Najważniejsza jest bowiem w takich przypadkach znajomość zasad właściwego reagowania.

W REZULTACIE SZKOLENIA BIBLIOTEKARZE OPRACUJĄ: procedury działania zabezpieczającego bibliotekę

SZKOLENIE POTRWA 2 DNI/ prowadzący: Jerzy Woźniakiewicz


Poznaj Ambasadorów, których możesz zaprosić do swojej biblioteki: 

Karol Baranowski​ - Rocznik Orwellowski. Ukończył z powodzeniem studia na kierunku Informacja Naukowa i Bibliotekoznawstwo na Akademii Pedagogicznej w Krakowie. Bibliotekarz w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Krakowie oraz Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Krakowie. Prowadzi zajęcia dla czytelników, lekcje biblioteczne i warsztaty dla dzieci i młodzieży, organizuje gry miejskie i gry biblioteczne (edukacyjne, historyczne i literackie). Współorganizator Odjazdowego Bibliotekarza w Krakowie od 2011 roku, stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2019 roku. 

Paweł Dobrzelecki​ - Bibliotekarz, trener, animator — absolwent IBiIN Uniwersytetu Śląskiego oraz studiów podyplomowych zarządzanie w kulturze na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Od początku swojej pracy zawodowej związany z Miejską Biblioteką Publiczną w Zabrzu, w której przeszedł przez wszystkie szczeble bibliotecznej hierarchii, obecnie pełni obowiązki Zastępcy Dyrektora. Miłośnik alternatywnych form edukacji, koordynator oraz inicjator wielu projektów realizowanych w bibliotece. Ogólnopolski Bibliotekarz roku 2018. 

Natalia Gromow​ - Absolwentka historii na Uniwersytecie Gdańskim oraz studiów podyplomowych Marketing kultury (Uniwersytet Warszawski),  Innowacyjne Praktyki Public Relations (Uniwersytet Gdański) i Psychologia przywództwa (Uniwersytet SWPS). Uczestniczyła w tworzeniu programu rzecznictwa dla bibliotek: Docenić Bibliotekę. Od kwietnia 2016 r. dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gdyni, wcześniej pracowała w Wojewódzkiej i Miejskiej Bibliotece Publicznej w Gdańsku na stanowisku kierownika Działu Marketingu i PR oraz rzecznika prasowego. Pomysłodawczyni i osoba odpowiedzialna za wdrożenie Karty do Kultury, inicjatorka ogólnopolskiej (nie)konferencji dla pracowników bibliotek Kierunek-Wizerunek, programu wymiany bibliotekarzy Praktyka dla praktyka oraz wielu kampanii marketingowych promujących czytelnictwo i korzystanie z bibliotek. Współzałożycielka Stowarzyszenia LABiB. 

Maria Jedlińska -​ pracuje w Dziale Edukacji, Nauki i Badań WBP w Krakowie; zajmuje się integracją społeczną i cyfrową osób starszych. Pomysłodawca i koordynator programu "Szkoła @ktywnego Seniora-S@S". Ambasador programu Grundtvig, EPALE (2015- 2017), sieci LABIB, facylitator Active Citizens British Council. Członek organizacji pozarządowych; dr n.przyrodniczych. 

Anna Rutkowska - ​absolwentka historii Uniwersytetu Szczecińskiego (2000) oraz podyplomowo Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej (2001). Od 2001 roku związana z Miejską Biblioteką Publiczną w Szczecinie, w której pracowała jako bibliotekarka, przez jedenaście lat kierowała filią nr 28, największą placówką położoną w centrum Szczecina. W tym czasie ukończyła podyplomowo Zarządzanie Przedsiębiorstwem w Wyższej Szkole Zarządzania (2012). Od siedmiu lat kieruje Działem Promocji w MBP. Koordynowała projekty realizowane w bibliotece, również takie, które włączały osoby z dysfunkcją wzroku i słuchu w życie kulturalne. Wybrane projekty: „Biblioteka przyjazna niewidomym”, „Miganie kultury”, „Nie(p)odległe krajobrazy”, „Cztery strony świata”, „Widzieć więcej, niż się widzi – wiedzieć więcej, niż się wie”. Od czterech lat zajmuje się także koordynacją wolontariatu seniorów w MBP. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla bibliotekarzy, również online, przygotowujące do obsługi czytelników z niepełnosprawnościami, i do włączania w życie kulturalne. Członkini Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich i Stowarzyszenia LABiB. Współorganizowała trzy edycje konferencji dla bibliotekarzy z województwa zachodniopomorskiego BiblioLAB. 

Monika Schmeichel-Zarzeczna​ -  trenerka, bibliotekarka, edukatorka. Ukończyła Akademię Liderów Kultury prowadzoną przez wrocławski Ośrodek Kultury i Sztuki, Akademię Animatorów Stowarzyszenia „Klanza” oraz Szkołę Trenerów biznesu Akademii SET. Obecnie kierownik BIOTEKI w Miejskiej Bibliotece Publicznej im. H. Łopacińskiego w Lublinie. W bibliotecznym świecie zajmuje się prowadzeniem działań wykorzystujących nowe technologie w edukacji, pisaniem projektów oraz wspieraniem rozwoju osób z różnych grup wiekowych. Trenerka w ogólnopolskich programach szkoleniowych. Członkini Stowarzyszenia LABiB, ambasadorka EPALE, stypendystka Ministra KiDN. Realizuje autorski projekt bibliotekaaplikacji.com, którego celem jest wsparcie pracowników instytucji kultury w nauce korzystania z narzędzi cyfrowych potrzebnych do działań organizacyjnych, edukacyjnych lub animacyjnych.

Szymon Wałowski -​ absolwent Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Śląskim. Od 2012 roku bibliotekarz szkolny w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 5 w Sosnowcu. Członek i Ambasador Stowarzyszenia LABIB, Latarnik Polski Cyfrowej, propagator kodowania i programowania w bibliotekach i szkołach. Realizator wielu szkoleń i warsztatów dla dorosłych i dzieci z zakresu kodowania offline, programowania w Scracth, jr., Scratch, App Inventor i języku Python. Doświadczony organizator wydarzeń bibliotecznych, konkursów i projektów. 

Agata Warywoda​ - Trenerka i bibliotekarka, absolwentka Informacji naukowej i bibliotekoznawstwa na UMCSie w Lublinie (2012), Studium Pracy z Grupą i Zespołem w Krakowie (2017) oraz Akademii Trenerów w SWPS w Katowicach (2019). Członkini i Ambasadorka Stowarzyszenia LABiB oraz współtwórczyni bloga Present Simple. Ze środowiskiem bibliotek związana od 10 lat. Obecnie pracuje jako specjalista ds. działań edukacyjnych w Krośnieńskiej Bibliotece Publicznej. Współpracuje z Akademickim Centrum Rozwoju Osobistego i Psychoterapii w Rzeszowie, gdzie przygotowuje i prowadzi warsztaty z zakresu rozwoju osobistego i pracy z grupą. Swoją pracę trenerską poddaje superwizji oraz doskonali uczestnicząc w specjalistycznych szkoleniach. 


Jerzy Woźniakiewicz - od 2011 r. dyrektor Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie. Wcześniej zajmował się PR w bibliotece i jednostkach samorządowych. Ukończył studia z zakresu zarządzania w kulturze, a także bezpieczeństwa publicznego i zarządzania kryzysowego oraz politologii. Specjalizuje się w zagadnieniach bezpieczeństwa w bibliotekach i innych instytucjach kultury, w tym mieszczących się obiektach zabytkowych. Współtworzył program poprawy bezpieczeństwa dla miasta Krakowa na lata 2018-2020 pn. „Bezpieczny Kraków” oraz koordynował jego segment dot. m.in. ratownictwa i prewencji antyterrorystycznej. Członek Stowarzyszenia Labib. Ratownik. Były, doświadczony samorządowiec. Interesuje się nowymi technologiami, zwłaszcza w zastosowaniach bibliotecznych.


Aleksandra Kopczyńska - bibliotekarka na co dzień pracująca w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Hrubieszowie, absolwentka historii, bibliotekoznawstwa, pedagogiki i archiwistyki na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, oraz studiów podyplomowych – Broker informacji na Uniwersytecie Jagiellońskim, Diagnoza i terapia pedagogiczna w Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Lublinie. Trenerka i biblioterapeutka. Prowadząca kreatywne zajęcia dla dzieci, młodzieży i dorosłych wykorzystując nowe technologie w służbie książki. Szkoląca bibliotekarzy i nauczycieli z zakresu nowych technologii, kreatywności, promocji czytelnictwa. Działająca na rzecz rozwoju społecznego. W wolnym czasie miłośniczka dobrych kryminałów i długich spacerów z psem. 


Marta Kostecka - Z wykształcenia polonistka, obecnie pracuje w szczecińskiej bibliotece publicznej. Specjalizuje się głównie w edukacji cyfrowej i medialnej. W obecnej pracy zajmuje się promocją.

Prowadzi liczne warsztaty dla bibliotekarzy i pracowników kultury z zakresu nowych mediów i nowych technologii.

Działa społecznie, należy do stowarzyszenia LABIB i Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich. Prowadzi stowarzyszenie zajmujące się kulturą popularną ze szczególnym uwzględnieniem komiksu "POP-ART".


Beata Rogalska - Absolwentka bibliotekoznawstwa i informacji naukowej na Uniwersytecie Warszawskim, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Uniwersytecie w Białymstoku a także studiów podyplomowych na kierunku menedżer kultury w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Białymstoku.

Od lipca 2018 roku pełni funkcję dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Krypnie Kościelnym a wcześniej pracowała na stanowiskach bibliotekarskich w tej samej bibliotece. Inicjatorka wielu działań bibliotecznych, pomysłodawca i koordynator wielu projektów a zwłaszcza kierowanych do młodzieży i dzieci. Na terenie gminy wprowadza często niekonwencjonalne, innowacyjne pomysły, które spotykają się z aprobatą mieszkańców. Stara się, by biblioteka była postrzegana jako miejsce aktywne, nowoczesne, otwarte i przyjazne. Ponadto żona i mama. 


Sylwia Jaguszewska - Jest nauczycielem bibliotekarzem w Zespole Szkół Sportowych im. Sportowców Ziemi Szczecińskiej w Szczecinie, pełni funkcję sekretarza w Towarzystwie Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich (oddziale szczecińskim), w swojej pracy pokazuje, że biblioteka szkolna to nie tylko wypożyczanie lektur szkolnych! Dlatego też stara się ją czynić atrakcyjną w oczach czytelników jak tylko może poprzez udział w licznych akcjach, projektach i programach. Jest autorką wielu artykułów nt. pracy biblioteki szkolnej (m.in. „Biblioteka w szkole”, „Refleksje”, „Dialogi”).

Jest też entuzjastką teatru Kamishibai, który stał się nieodłącznym elementem jej pracy z najmłodszymi czytelnikami. W czasie BIBLIOLAB – u w Szczecinie w 2018 r. była ekspertem stolikowym w zakresie tego właśnie tematu.


Przemek Waczyński - Animator i menadżer kultury, absolwent Uniwersytetu w Białymstoku. Studiował na kierunkach Pedagogika Kulturoznawcza oraz Animacja Kultury z Arteterapią, Menedżerskie Studia Podyplomowe i Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Absolwent XVI Edycji Szkoły Liderów PAFW. Od 2009 roku pracownik Miejsko-Gminnego Centrum Kultury i Sportu w Choroszczy (w tym też Biblioteki Publicznej), zaś w latach 2015-2021 dyrektor tej placówki. Zajmuje się organizacją imprez, wydarzeń i akcji kulturalnych. Od 2020 roku Animator w Programie Dom Kultury Plus. Swoją wiedzę i doświadczenie zdobywał uczestnicząc w dziesiątkach szkoleń, spotkań i wizyt studyjnych w najlepszych ośrodkach kultury w Polsce. Stale się doskonali biorąc udział w wielu szkoleniach i kursach z zakresu działalności kulturalnej i edukacji. Koordynował lub współpracował przy realizacji projektów kulturalnych i edukacyjnych, społecznych. 


Projekt dofinansowano:

Ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego z Funduszy Promocji Kultury

Ze środków Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego w ramach Programu Rozwoju Bibliotek

„Re-Animuj się” powstał w ramach Programu Rozwoju Bibliotek. Program wspiera tysiące bibliotek publicznych w całej Polsce w pełnieniu roli lokalnych centrów aktywności społecznej. W takich placówkach ludzie spędzają czas, rozwijają swoje zainteresowania, zdobywają nowe umiejętności i wspólnie działają. Program Rozwoju Bibliotek to przedsięwzięcie Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności prowadzone przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. W latach 2009-2015 było realizowane w ramach partnerstwa z Fundacją Billa i Melindy Gatesów. 

Konkurs „Re-Animuj się!” - wygraj warsztaty z Ambasadorem LABiB w Twojej bibliotece